Jørgen Halberg byl nucen zůstat v USA...
Stejně jako mnoho jiných mladých lidí, chtěl Jørgen Halberg (24) cestovat a poznat svět. V roce 1938 opustil své rodné město Svendborg v Dánsku a odcestoval do USA, aby vzal nabídku práce na světové výstavě v New Yorku. Přesto, když výstava skončila a on se chtěl vrátit domů, bylo nemožné se kvůli druhé světové válce dostat přes Atlantik.
Proto musel Jørgen zůstat v USA a našel si zaměstnání, kde pracoval se syrovým tabákem v různých továrnách. To, co nezačalo jako nic víc než zaměstnání, se roky rozvíjelo, a když se válka blížila ke konci, vrátil se Jørgen do Dánska s obzvláště dobrým nápadem. Jørgenův nápad byl vyvinout nový druh dýmkového tabáku, o kterém si byl jistý, že brzy bude nejprodávanějším druhem tabáku na trhu, protože v Dánsku se v té době daly sehnat jen podřadné druhy tabáku.
V padesátých letech 20. století Jørgen vypustil na trh své nové produkty pod jménem Mac Baren. Jeden z produktů – ‘Golden Blend" – byl předtím testován na Copenhagenově tržnici. To udělalo z Mac Barena jednu z prvních společností zemi, která použila moderní koncepty testů prodeje jako součást své marketingové strategie. Tato myšlenka měla velký úspěch a lidé, kteří kouřili dýmky, byli z nového tabáku nadšení.
Krátce poté se začal prodávat Mix Mac Baren, ale tato nová značka se ve skutečnosti neuchytila do roku 1958. Jen o pět let později se ale Mix stal nejlépe prodávaným tabákem Dánsku – a Mac Baren se na této pozici od té doby udržel!
Mac Baren je také zčásti zodpovědný za fakt, že Dánsko je zemí, kde je celého světa nejvíce lidí, kteří kouří dýmky.
Proto musel Jørgen zůstat v USA a našel si zaměstnání, kde pracoval se syrovým tabákem v různých továrnách. To, co nezačalo jako nic víc než zaměstnání, se roky rozvíjelo, a když se válka blížila ke konci, vrátil se Jørgen do Dánska s obzvláště dobrým nápadem. Jørgenův nápad byl vyvinout nový druh dýmkového tabáku, o kterém si byl jistý, že brzy bude nejprodávanějším druhem tabáku na trhu, protože v Dánsku se v té době daly sehnat jen podřadné druhy tabáku.
V padesátých letech 20. století Jørgen vypustil na trh své nové produkty pod jménem Mac Baren. Jeden z produktů – ‘Golden Blend" – byl předtím testován na Copenhagenově tržnici. To udělalo z Mac Barena jednu z prvních společností zemi, která použila moderní koncepty testů prodeje jako součást své marketingové strategie. Tato myšlenka měla velký úspěch a lidé, kteří kouřili dýmky, byli z nového tabáku nadšení.
Krátce poté se začal prodávat Mix Mac Baren, ale tato nová značka se ve skutečnosti neuchytila do roku 1958. Jen o pět let později se ale Mix stal nejlépe prodávaným tabákem Dánsku – a Mac Baren se na této pozici od té doby udržel!
Mac Baren je také zčásti zodpovědný za fakt, že Dánsko je zemí, kde je celého světa nejvíce lidí, kteří kouří dýmky.
Čtyři generace
Dánská tabáková dynastie je pyšná na své kořeny, které se táhnou do minulosti více jak 150 let. Hans Nissen Halberg byl kapitán lodi převážející náklady žvýkacího tabáku, šňupacího tabáku a tabáku pro lidi kouřící dýmku na dlouhé stopce. Jeho syn, Harald Halberg, neměl žaludek pro život na lodi, a tak musel zůstat na břehu se všemi ostatními „suchozemskými krysami“.
V roce 1888 se Harald sám stal výrobcem tabáku ve Svendborgu a skoupil továrny S. Bønnelycke"s, které byly založeny roce 1826. Harald měl dva syny, Otta and Einara Halbergovi, kteří pokračovali rodinném byznysu pod jménem Harald Halberg Tobacco Factories a byl to syn Einara Haralda Halberga, Jørgen Halberg, který měl to „štěstí“, že uvízl v USA, kde vynalezl populární a stále moderní Mix Mac Baren. Dnes je vedení firmy v rukách už čtvrté generace Halbergových. Ředitelem Mac Baren Tobacco Company ve Svendborgu v Dánsku je Henrik Halberg.